ЄВРОПЕЇЗАЦІЯ ОСВІТИ УКРАЇНИ: СУТНІСТЬ ТА НАСЛІДКИ ВПЛИВУ
DOI:
https://doi.org/10.35432/1993-8330appa2782019179070Ключові слова:
європеїзація, європеїзація освіти, механізми європеїзації, «вертикальна» і «горизонтальна» європеїзація, політичні актори європеїзації, фази розвитку європейської освітньої політики.Анотація
У статті розкривається сутність процесу європеїзації освіти в Україні та наслідки її впливу на політику та державне-управління цією сферою. Досліджується поняття «європеїзація», аналізуються механізми європеїзації («вертикальна» і «горизонтальна» європеїзація), основні політичні актори європеїзації (Рада Європи та ЄС). Розглядаються чотири фази розвитку європейської освітньої політики в економічному та соціальному контексті. Аналізується європеїзація вітчизняної системи освіти: розвиток профільного навчання в загальноосвітніх навчальних закладах; Болонський процес; поступове введення навчання другої іноземної мови; експорт освіти; освітні гранти; підвищення заробітної плати освітян; єдиний державний іспит та ін.
Посилання
Айзінг Р. Європеїзація та інтеграція. Концепти дослідження ЄС. Європейська інтеграція / уклад. М. Яхтенфукс, Б. Колєр-Кох; пер. з нім. М. Яковлєва. Київ: Вид. дім «Києво-Могилянська академія». 2007. С. 255–274.
Іванова Л. Специфіка навчальних процесів ВНЗ України в умовах європеїзації. Вісник Запорізького національного університету. № 2 (13). 2010. С. 64−68.
Ковальчук O. Формування освітньої політики країн Євросоюзу під впливом процесів глобалізації та європеїзації. URL: https://www.sworld.com.ua/konfer32/1059.pdf
Кублік К. Європеїзація та стандартизація норм та вимог до державного управління та кадрової політики в державній службі Європеїзація публічного адміністрування в Україні в контексті. Європейської інтеграції: матеріали наук.-практ. конф. (Дніпропетровськ, 17 груд. 2009 р. ) / за заг. ред. Л. Л. Прокопенка. Дніпропетровськ: ДРІДУ НАДУ. 2009. С. 142−149.
Локшина О. Забезпечення якості вищої освіти в умовах європеїзації України. Неперервна професійна освіта: теорія і практика (Серія: педагогічні науки). Випуск № 3–4 (56–57). 2018. С. 127−132.
Cowles M. G., Caporaso J., Risse T. Transforming Europe. Europeanization and Domestic Change. Ithaca and London: Cornell University Press. 2001. 304 р.
European Parliament and European Council. Recommendation of 18 Dec. 2006 on key competences for lifelong learning (2006/962/EC). Official Journal of the European Union. 30.12.2006. L 394/10-18.
Featherstone K., Radaelli C. M. The Politics of Europeanization. Oxford: University Press. 2003. 320 р.
Krbec D. «Europeanization» of education: challenges for accession countries. URL: https://www.pilar.hr/wp-content/images/stories/dokumenti/zbornici/27/z_27_375.pdf
Schreiner P. Europäisierung von Bildung als Herausforderung für Religion und evangelische Bildungsverantwortung, [Europeanization of education as a challenge for Religion and Protestant Commitment to Education] in: P Schreiner, V Elsenbast, F Schweitzer (Hrsg.). Europa Bildung Religion. Demokratische Bildungsverantwortung und die Religionen. Münster: Waxmann. 2006. S. 81–92.
Pépin L. The History of EU Cooperation in the Field of Education and Training: how lifelong learning became a strategic objective. European Journal of Education. Vol. 42. № 1. 2007. Р. 121–132.
Report from the Commission of 31 January 2001: The concrete future objectives of education system [COM(2001) 59 final]. URL: http://aei.pitt.edu/42877/1/com2001_0059.pdf
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).