ПАРТИСИПАТИВНЕ УПРАВЛІННЯ В ГАЛУЗІ ОСВІТИ: СУТНІСТЬ, ОСОБЛИВОСТІ, ТЕНДЕНЦІЇ ФОРМУВАННЯ І РЕАЛІЗАЦІЇ
DOI:
https://doi.org/10.35432/1993-8330appa3842021246301Ключові слова:
партисипативне управління, управління участі, управління закладом освіти, заінтересовані сторони, участь освітян, участь здобувачів освіти, участь батьків, участь громадиАнотація
У статті дається визначення та наукове обґрунтування сутності, особливостей, тенденцій формування і реалізації партисипативного управління освітою. Обґрунтовуються різні підходи до визначення поняття «партисипативне управління». Актуалізуються демократичні принципи налагодження відносин з усіма заінтересованими сторонами з метою забезпечення ефективного та результативного надання освітніх послуг. Окремо розглядаються участь освітян (діяльність різноманітних рад), здобувачів освіти, батьків (їх асоціацій) та громади в управлінні закладами освіти. Розглядаються переваги та недоліки партисипативного управління, зокрема – на рівні шкіл.
Посилання
Семяновський В. Партисипативне управління як модель управління. Статистика України. 2018. № 1. С. 47–51.
Сімакова Ю. С. Партисипативне управління як один із найперспективніших напрямів у теорії та практиці управління. URL: http:// www. drohobych. net/ 2010/pdf
Швець Д. Є. Партисипативна модель управління в системі вищої освіти. Гуманітарний вісник Запорізької державної інженерної академії. 2015. Вип. 63. С. 249–256. URL http://nbuv.gov.ua/UJRN/znpgvzdia_2015_63_27
Chatzipanayotou P. School administration and a teacher’s participation in decision-making. Thesaloniki: Kyriakides Brothers. 2003.
Cheng Y. C., Cheung W. M. Profiles of multi-level self-management in schools. The International Journal of Educational Management. 17 (3). 2003.Р. 100–115.
Duze C. O. Students and teachers participation in decision-making and impact on school work and school internal discipline in Nigeria. African Research Review. 5(2). 2011. Р. 200–214.
Ebunu A. A. Principal’s managerial skills for effective administration of public Secondary Schools in Delta state. Мaster dissertation. University of Port-Harcourt, Port Harcourt, Nigeria. 2018.
Findley D. The secondary school principal. Education and supervision contemporary education. 4(3). 2008. Р. 39.
Fisher G.C. Parental Involvement in the Promotion of a Culture of Learning: a Western Cape Perspective. Masters Dissertation. Stellenbosch: University of Stellenbosch. 2009.
Giddens A. The consequence of modernity. Cambridge: polity press. 2010.
Hoy W. K., Miskel C.G. Educational Administration: Theory, Research and Practice (2nd edition). New York: McGraw-Hill. 2008.
Johnson L., Ledbetter L. The Role of the Principal in a Shared Decision Making School: A Critical Perspective. Paper presented at the Annual meeting of the American Education Research Association. Atlanta, GA. 12-16 April. 2004.
Ledford J. The Primary Whole-School Audit, Development and Planning for Secondary Schools. London: David Fulton Publishers. 2007.
McLagan P., Nel C. The Age of Participation. Randburg, Knowledge Resources (Pty) Ltd. 2005.
Njoroge N., Nephat K. Influence of Participatory Management on School Performance in Public Primary Schools. International Journal of Recent Research in Social Sciences and Humanities (IJRRSSH). Vol. 4. Issue 3. Р. 33–43). Month: July – September 2017. URL: www.paperpublications.org
Nwankwo I.N. Students’ participation in decision making and its implications for educational leadership. Journal of Emerging Trends in Educational Research and Policy Studies. 5(3). 2014. P. 362–367.
Obi E. Educational management and practice. Enugu: Nigeria; Jamoe Enterprises. 2003.
Oluyede S. Enhancing managerial competence for public officers: Introduction. 2007.
Peretomode V. F. Education law: Principles, cases and materials on Schools. Owerri, International Universities Press Ltd. 1992. P. 217–257.
Saitis Ch. Organization and Management in Education. 4th Edition. Athens: Autoekdosi. 2005.
Smylie M. A. Teacher participation in school decision making: Assessing willingness to participate. Educational Evaluation and Policy Analysis. 14 (1). 1992. P. 53–67.
Uwakwe C. U., Falaye A. O., Emunemu B.O., Adelore O. Impact of decentralization and privatization on the quality of education in Sub-Saharan Africa: The Nigerian Experience. European Journal of social sciences. 7(1). 2008. P. 54–56.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).