ОСОБЛИВОСТІ ТА КРИТЕРІЇ ЕФЕКТИВНОСТІ ПЕРЕДАЧІ НА АУТСОРСИНГ ФУНКЦІЙ ТА ПРОЦЕСІВ У ПУБЛІЧНІЙ СФЕРІ

Автор(и)

  • Максим Калінін аспірант кафедри публічного управління та регіоналістики ОРІДУ НАДУ при Президентові України, Україна https://orcid.org/0000-0002-6409-9949

DOI:

https://doi.org/10.35432/1993-8330appa3842021246294

Ключові слова:

аутсорсинг, органи публічної влади, управлінські процеси, делегування

Анотація

В статті здійснена спроба визначення методичних засад використання аутсорсингу в органах публічної влади. Систематизовані уявлення щодо сутності аутсорсингу, що дозволило визначити його як стратегію управління, яка передбачає виведення окремих видів діяльності, які раніше виконувалися органами публічної влади, за рамки їх функціонування шляхом укладення контрактів на виконання робіт (надання послуг) із зовнішніми виконавцями на конкурсній основі. Виокремлені фактори передачі на аутсорсинг окремих функцій державного управління та місцевого самоврядування. Визначені відмінні риси аутсорсингу в органах публічної влади. Встановлені основні причини використання аутсорсингу в публічному управлінні. Встановлені проблеми та обмеження, що властиві аутсорсингу в органах публічної влади. Досліджені особливості, які накладають обмеження або створюють бар’єри на шляху використання аутсорсингу в органах публічної влади.

Біографія автора

Максим Калінін, аспірант кафедри публічного управління та регіоналістики ОРІДУ НАДУ при Президентові України

аспірант кафедри публічного управління та регіоналістики
ОРІДУ НАДУ при Президентові України

Посилання

Poutvaara Panu, Jordahl Henrik. Public sector outsourcing. URL: https://wol.iza.org/uploads/articles/555/pdfs/public-sector-outsourcing.pdf?v=1

Hammer M. Beyond Reengineering: How the Process-Centerd Organization is Changing Our Lives. New York, NY: HarperBusiness, 1996.

Hammer, Michael, and James Champy. Reengineering the Corporation: A Manifesto for Business Revolution. New York, NY: HarperBusiness, 1993.

Scheer, August-Wilhelm. Business Process Engineering. Springer, Berlin, Heidelberg. 1998.

Kakabadse Andrew, Kakabadse Nada. Outsourcing in the public services: a comparative analysis of practice, capability and impact. Public Administration and Development. 2001. Vol. 21. Issue 5. Рр. 401–413. URL: https://doi.org/10.1002/pad.200

Eckersley Peter, Ferry Laurence. Public service outsourcing: the implications of ‘known unknowns’ and ‘unknown unknowns’ for accountability and policy-making. Public Money & Management, 2020. Vol. 40. Issue. Рр.72-80. DOI: 10.1080/09540962.2019.1660096

López Carles, Linares Salvador, Viñas Josep. Evolutionary positioning of outsourcing in the local public administration. Intangible Capital, 2019. 15(2). Рр. 157–170. https://doi.org/10.3926/ic.1352

Svärd, Proscovia. The impact of new public management through outsourcing on the management of government information: The case of Sweden. Records Management Journal, 2019. Vol. 29 No. 1/2, pp. 134-151. https://doi.org/10.1108/RMJ-09-2018-0038

Sánchez Soliño Antonio. Sustainability of Public Services: Is Outsourcing the Answer? Sustainability. 2019, 11, 7231; doi:10.3390/su11247231

Girth Amanda M., Hefetz Amir, Johnston, Jocelyn M., Warner Mildred E. Outsourcing public service delivery: Management responses in noncompetitive markets. Public Administration Review. 2012. 72, 887-900. URL: https://doi.org/10.1111/j.1540-6210.2012.02596.x

Andersson, F.; Jordahl, H.; Josephson, J. Outsourcing Public Services: Contractibility, Cost and Quality; CESifo Economic Studies; Oxford University Press: Munich, Germany, 2019.

Šeba, M.G.; Franco, M. Outsourcing Rules in the Public and Private Sector. In Positive and Negative Aspects of Outsourcing; InTech: Rijeka, Croatia, 2018.

Sasse, T.; Guerin, B.; Nickson, S.; O’Brien, M.; Pope, T.; Davies, N. Government Outsourcing: What has Worked and What Needs Reform? Institute for Government: London, UK, 2019.

Квеліашвілі І. Зарубіжна практика застосування аутсорсингу в органах державної влади: перспективи для України. Державне управління та місцеве самоврядування. 2015. Вип. 4. С. 171–178.

Мордовець О. Методичний підхід оцінки ефективності передачі адміністративно-управлінських процесів на аутсорсинг у державних органах влади. Місцеве самоуправління та регіональне розвиток в Україні. 2013. № 4. С. 33–36.

Моргачов І. В., Івченко Є. В., Дрожжин Д. Ю. Аутсорсинг в регіональному електронному врядуванні в Україні. Державне управління: удосконалення та розвиток. 2020. № 4. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Duur_2020_4_9

Говорун С. В. Державне управління системою технічного обслуговування пожежно-рятувальної техніки при передачі частини функцій до аутсорсингу. Аспекти публічного управління. 2017. Т. 5. № 1-2. С. 26–34.

Про схвалення Концепції розвитку цифрової економіки та суспільства України на 2018-2020 роки та затвердження плану заходів щодо її реалізації: Розпорядження Кабінету Міністрів України від 17.01.2018 №67-р.

Стратегія реформування державного управління України на 2022–2025 роки: Затверджена розпорядженням Кабінету Міністрів Украйни від 21.07.2021 р. № 831-р.

Цвєтков В. В. Державне управління: основні фактори ефективності: політико-правовий аспект; НАН України, Ін-т держави і права ім. В. М. Корецького, Акад. прав. наук України. Харків: Право, 1996. 164 с.

Воробйова О. П. Сучасні управлінські моделі New Public Management та Good Governance та їх впровадження в Україні. Ефективність державного управління. 2015. Віп. 42. С. 230–234.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-12-08

Номер

Розділ

МЕХАНІЗМИ ДЕРЖАВНОГО УПРАВЛІННЯ