МЕНЕДЖМЕНТ ПРОЦЕСІВ ЦИФРОВОЇ ТРАНСФОРМАЦІЇ У СОЦІОКУЛЬТУРНІЙ СФЕРІ
DOI:
https://doi.org/10.35432/1993-8330appa3842021246259Ключові слова:
соціокультурна сфера, цифрові зображення артефактів та творів мистецтва, цифрова трансформація сфери культуриАнотація
У статті представлено основні напрями цифрової трансформації соціокультурної сфери, визначення яких ґрунтується на орієнтації та залученні прошарків суспільства, орієнтованого на цифровий формат інформації. Основними драйверами цифрової трансформації соціокультурної сфери є нові продукти та послуги, інформаційні та управлінські технології, інноваційні бізнес-моделі. Цифрові платформи з представлення витворів мистецтва є ключовим чинником цифрової трансформації.
У статті представлено теоретичний аналіз аспектів цифрової трансформації соціокультурної сфери. Цифрове мистецтво досліджується як соціально-культурна діяльність, яка ґрунтується на використанні цифрових інструментів для отримання конкретного соціокультурного продукту. Як наслідок, реалізація ідеї цифрової трансформації має здійснюватися на основі цифрової платформи, що представляє собою інтегровану інформаційну систему, що забезпечує багатоцільову взаємодію обміну інформацією та цінностями, що призводять до зниження загальних витрат, оптимізації бізнес-процесів у сфері мистецтва.
Посилання
Vasylieva N.V. Vdoskonalennia mekhanizmu sotsialno-ekonomichnoho rozvytku mist z mono-haluzevoiu strukturoiu vyrobnytstva v Ukraini: Monohrafiia. Donetsk: VIKB, 2009. 173 s.
Chan, Seb. 2016. Since We Last Spoke. Rounding up 2015. URL: https://www.freshandnew.org/2016/01/roundup2015/ (accessed on 16 February 2019).
Golant Media Ventures. 2018. The Adoption of Digital Technology in the Arts, on Behalf of the Digital Innovation Fund for the Arts in Wales. p. 6. URL: https://media.nesta.org.uk/documents/difaw_gmv_e.pdf (accessed on 11 September 2018)
Digital R&D Fund for the Arts. 2014. Digital Culture 2014: How Arts and Cultural Organisations in England Use Technology. p 36, fig 10. URL: www.artscouncil.org.uk/sites/default/files/downloadfile/Digital-Culture-2014-Research-Report2.pdf (accessed on 10 July 2019).
Earnshaw, Rae. 2017. Art Design and Technology: Collaboration and Implementation. Switzerland: Springer, p. Viii Preface. [Google Scholar]
Eschenfelder, K. R., Caswell M., 2010. Digital cultural collections in an age of reuse and remixes. First Monday, Vol 15(11)
Eschenfelder, K. R., Agnew G., 2010. Technologies Employed to Control Access to or Use of Digital Cultural Collections: Controlled Online Collections. D-Lib Magazine Vol. 16(2)
Barthes, Roland. 1987. Image Music Text. London: Fontana Press. [Google Scholar]
Chayka, Kyle. 2012. How Open Source Is Disrupting Visual Art. URL: https://www.vice.com/en_uk/article/wnzm4q/how-open-source-is-disrupting-visual-art (accessed on 20 February 2019).
Hartley, Julian A. 2015. Museums and the Digital Public Space: Researching Digital Engagement Practice at the Whitworth Art Gallery. Ph.D. dissertation, University of Manchester, Manchester, UK; p. 14. URL: https://ethos.bl.uk/OrderDetails.do?did=1&uin=uk.bl.ethos.677756 (accessed on 17 March 2019).
Ross, Claire Stephanie. 2014. Radical Trust Works: An Investigation of Digital Visitor Generated Content and Visitor Engagement in Museum Spaces. Ph.D. dissertation, University College London, London, UK. URL: https://ethos.bl.uk/OrderDetails.do?did=1&uin=uk.bl.ethos.634698 (accessed on 17 March 2019).
Walker, Dominic. 2015. Towards the Collaborative Museum? Social Media, Participation, Disciplinary Experts and the Public in the Contemporary Museum. Ph.D. dissertation, University of Cambridge, Cambridge, UK. URL: https://ethos.bl.uk/OrderDetails.do?did=1&uin=uk.bl.ethos.681251 (accessed on 17 March 2019).
Alexander, E.P., 1983. Museum Masters: Their Museums and their Influence, Nashville: American Association for State and Local History
Lewis G., 2011. History of museums. In Encyclopædia Britannica. URL: http://www.britannica.com/EBchecked/topic/398827/history
Hamma, K.J., 2005. “Public Domain Art in an Age of Easier Mechanical Reproducibility” D-Lib Magazine, Volume 11, Number II. URL: http://www.dlib.org/dlib/november05/hamma/11hamma.html
Chan, Seb. 2016. Since We Last Spoke. Rounding up 2015. URL: https://www.freshandnew.org/2016/01/roundup2015/ (accessed on 16 February 2019).
Bakhshi H. and Throsby D., 2010. Culture of Innovation, An economic analysis of innovation in arts and cultural organizations, NESTA Research Report.
Dawson, D., A. Grant, P. Miller, and J. Perkins. 2004. User Evaluation: Sharing Expertise to Build Shared Values. In Museums and the Web 2004: Proceedings. Edited by D. Bearman and J. Trant. Toronto: Archives and Museum Informatics, URL: http://www.archimuse.com/mw2004/papers/dawson/dawson.html. (accessed on 11 March 2019).
Haley Goldman, Michael, and Kathryn Haley Goldman. 2005. Whither the Web: Professionalism and practices for the changing museum. In Museums and the Web 2005: Proceedings. Edited by David Bearman and Jennifer Trant. Toronto: Archives & Museum Informatics, URL: http://www.archimuse.com/mw2005/papers/haleyGoldman/haleyGoldman.html (accessed on 11th March 2019).
Shapiro, C. and Varian H., 1999. Information Rules. Harvard Business School Press, Boston, MA
Pantalony, R.E., 2007. WIPO guide on managing intellectual property for museums. Geneva: World Intellectual Property Organization
MTM London, 2010. Digital audiences: Engagement with arts and culture online. Arts Council England
Tanner S., 2004. Reproduction Charging Models & Rights Policy for Digital Images in American Art Museums, Andrew W. Mellon Foundation; New York. URL: http://www.kcl.ac.uk.kdcs/
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).