ІСТОРИКО-ПРАВОВИЙ КОНТЕКСТ ФОРМУВАННЯ МЕХАНІЗМІВ ДЕРЖАВНОГО УПРАВЛІННЯ ЗАЛІЗНИЦЯМИ на території УКРАЇНИ У ХІХ СТОРІЧЧІ
DOI:
https://doi.org/10.35432/1993-8330appa1822021229126Ключові слова:
залізничний транспорт, історія, державне управління та регулювання, законодавчі акти, державно-приватне партнерствоАнотація
Стаття висвітлює процес формування державного управління та регулювання перевезеннями на залізничній мережі України, що розбудовувалась у другій половині ХІХ ст. Проаналізовано перші нормативно-правові акти Російської імперії, що стосувалися будівництва та управління залізничним транспортом. Розкрито роль імператора, урядових органів та окремих державних діячів Росії щодо розбудови та управління залізницями в той час. Висвітлено проблеми будівництва залізниць приватними компаніями на підставі концесійних угод. Окреслений процес від початкової приватизації до подальшого одержавлення залізниць на території України. Надано аналіз причин та методів одержавлення залізниць. Сформовано загальні висновки на основі історичних аналогій з сучасним станом управлінням залізничним транспортом України
Посилання
2018. Інтегрований звіт АТ «Укрзалізниця» (річний звіт). URL: https://www. uz. gov. ua/files/file/Book %20UZ_18_Final(new). pdf
Законотворча діяльність в комітетах Верховної Ради України. Комітет з питань транспорту та інфраструктури. URL: http://w1. c1. rada. gov. ua/pls/zweb2/webproc6_current?id=&pid069=246.
Офіційний сайт Міністерства інфраструктури України (12. 11. 2019). Оптимізація непрофільних активів та концесія вокзалів – Міністерство повернуло контроль над Укрзалізницею та починає її оновлення, – Владислав Криклій. URL: https://mtu. gov. ua/news/31288. html
Васькин А. А. Москва при Романовых. К 400-летию царской династии Романовых. Москва: Спутник, 2013. 89 с.
Гейлер И. К. Сборник сведений о процентных бумагах . Санкт-Петербург: Типография В. Безобразова, 1871. 499 с.
Наша железнодорожная политика по документам архива Комитета министров. в 4 т. / сост. Н. А. Кислинский, под ред. А. Н. Куломзина. Санкт-Петербург: Издание Канцелярии Комитета министров, 1902. Т. 1. 360 с.
Обзор деятельности Министерства путей сообщения за время царствования императора Александра III. Санкт-Петербург: Типография Министерства путей сообщения , 1902. 243 с.
Обзор хода работ по исследованию железнодорожного дела. Общий доклад Комиссии для исследования ж. -д. дела. Санкт-Петербург: 1911. 122 с.
Полное собрание законов Российской империи . Санкт-Петербург: Типография ІІ Отделения Собственной Е. И. В. Канцелярии, 1848. Собрание II. Т. ХХII.
№ 21332.
Полное собрание законов Российской империи . Санкт-Петербург: Типография ІІ Отделения Собственной Е. И. В. Канцелярии, 1858. Собрание II.
Т. ХХХII. № 31448.
Постройка и эксплуатация Николаевской железной дороги (1842-1851-1901 гг. )/ Составлена управлением тороги. Санкт-Петербург: Типография Ю. Н. Эрлих, 1901. 111 с.
Пути сообщения. История торговли и промышленности в России в 2 т. / под ред. П. Х. Спасского. Санкт-Петербург: 1913. Т. 2 . Вып. VII. 48 c.
Синцеров Л. М. Революция на транспорте, в средствах связи и образование мирового хозяйства на рубеже ХIХ и ХХ веков. Сборник научных трудов «География мирового развития». 2010. Вып. 2. С. 126-142.
Энциклопедический словарь Брокгауза и Ефрона. Герстнер, Франц Антон: в 41 т. / под ред. К. К. Арсеньева, Ф. Ф. Петрушевского и др. Санкт-Петербург: Типография акц. общ. Брокгауз – Ефрон, 1893. Т 8а. С. 555–556.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).